Lecția 2 - Mindfulness

Lecția 2- Pauza de Mindfulness

Bună prieteni mici și mari, numele meu este Ana, iar el este Luca, băiatul meu. Filmulețul de astăzi este primul dintr-o serie pe care intenționăm să o filmăm pentru voi, intitulată “Pauza de Mindfulness” sau “Pauza de atenție”, pentru că mindfulness asta însemnă, atenție. Atenție la viața ta, atenție în momentul prezent în care ne asculți și ne privești, atenție la corpul și la mintea ta, fără să judeci, cu bunătate și curiozitate.

Poate ați auzit de termenul “Monkey mind” sau “mintea maimuță”, precum o maimuță neastâmpărată care țopăie din creangă în creangă, așa sunt și gândurile noastre. Zilnic avem peste zeci și mii de gânduri. Îți vine să crezi, Luca? Sunt gânduri care nu ne dau pace și care atunci când vrem să facem ceva nu ne putem concentra, pentru că ne gândim la lucrurile care s-au întâmplat sau care credem noi că se vor întâmpla. Din cauza acestor gânduri ajungem să ne simțim anxioși, poate supărați, poate furioși. Mindfulness, yoga, meditația și respirațiile sunt tehnici care te pot ajuta să calmezi această minte maimuță. Îmi doresc ca alături de Luca să vă demonstrăm că aceste tehnici amintite de mine te pot ajuta în viața ta de zi cu zi.

Îl voi ruga pe Luca să îmi spună, de exemplu, ce face el când merge seara la culcare, iar mintea maimuță nu-i dă lui pace și este foarte agitat și surescitat, și vă spun că se întâmplă destul de des treaba asta.

Luca – “Încerc să îmi ascult respirația, să o simt și să îmi număr respirațiile.”

Nu îi iese de fiecare data. De aceea, repetă exercițiul de a-și număra respirațiile.

Vă vom explica și vouă cum puteți practica acest exercițiu: dacă ești în pat și te pregătești să adormi, ești întins pe spate, dacă nu, poți sta în șezut, într-o poziție cât mai confortabilă ție și să vii cu palmele pe burtă.

Vom respira pe nas cu gura închisă, numărând respirațiile până la zece. Atenție! dacă un gând îți trece prin minte, reiei respirația și numeri de la unu. Numărătoarea se face atât la inspirație, cât și la expirație astfel : inspirație 1, expirație 1, inspirație 2, expirație 2 și așa mai departe până la 10, iar dacă deja a apărut un gând prin minte se reia numărătoarea de la 1. Atunci când ajungi cu numărătoarea până la 10, mintea ta s-a relaxat și vei avea parte de un somn odihnitor.

Sperăm că acest exercițiu ți-a fost folositor, iar până data viitoare nu îți pot ura decât să nu uiți să îți iei din când în când pauza ta de mindfulness.

Pentru vizualizarea materialului video-audio  din care am extras informațiile poți da click aici.