Lecția 2 - Mindfulness

Pauza de Mindfulness

Ana Dincă, instructor de yoga pentru copii și adulți explică de ce Mindfulness este o pauză de atenție. O pauză care să ne facă să ne gândim la viață, la momentul prezent și mai ales la faptul că este în regulă să îți privești corpul și mintea fără a te mai judeca, că bunătate față de tine. Acesta este un dar prin care doar prin curiozitate vei putea deschide noi uși către interiorul tău.

Monkey mind, adică mintea maimuță este reprezentată de o maimuță neastâmpărată care țopăie din creangă în creangă la fel cum mintea nostră se zbate între zeci și mii de gânduri care provoacă stări de anxietate, supărare sau furie. Aceste gânduri, povestește Ana, ne trimit către acțiunile care s-au derulat în trecut sau credem noi că urmează se se desfășoare.

Mindfulness-ul, yoga, meditația și respirația sunt tehnici care te pot ajuta să te calmezi această minte agitată. Una dintre tehnicile pe care le practică doamna instructor de yoga ajută atât copiii, cât și adulții să se relaxeze înainte de culcare când mintea este încă surescitată din cauza tuturor lucrurilor ce s-au întâmplat de-a lungul zilei.

Exercițiul respirației și al număratului respirațiilor necesită un exercițiu constant deoarece în decursul numătorii până la zece a inspirațiilor și expirațiilor, în cazul în care apare chiar și un singur gând în minte se reia numărătoarea, deoarece abia atunci când ai reușit să inspiri și să expiri de zece ori și ți-ai limpezit mintea poți spune că aceasta este relaxată și se eliberează de zecile și miile de gânduri.

În cazul în care ești pregătit de culcare, stai întins pe spate în pat, iar dacă stai în poziție de șezut caută o poziție relaxată, închide ochii și puneți mâna pe burtă pentru a te putea concentra pe număratul respirațiilor.

Există nenumărate beneficii ale acestui exercițiu, printre care minte relaxată, somn odihnitor și stare de mindfulness, de liniște.

Sperăm că acest exercițiu ți-a fost folositor, iar până data viitoare nu îți pot ura decât să nu uiți să îți iei din când în când pauza ta de mindfulness.

Pentru vizualizarea materialului video-audio poți da click aici.